Mahtavaa, että tulit inspiroitumaan viimeisimpien trendien pariin. Olemme koonneet sivustolle hyödyllistä tietoa muodista, sisustuksesta sekä kauneudesta. Löydät sivustolta viikoittain ajankohtaisia vinkkejä ja inspiraatiota oman tyylin löytämiseen.

  • We Care Icon -kosmetiikkasarja välittää aidosti

We Care Icon -kosmetiikkasarja välittää aidosti

Yhä useampi meistä haluaa pysähtyä ja tehdä hyviä ja oikeita valintoja niin itselle kuin luonnolle. Tämä pätee myös kauneudenhoitoon ja etenkin kosmetiikkaan, jossa omilla valinnoilla voi nykypäivänä helpostikin vaikuttaa asioihin – esimerkiksi auttamalla uhanalaista tiikeriä.

Suomalaisen naisen tärkeimmät kriteerit kosmetiikkatuotteen valinnalle ovat turvallisuus, laatu, hinta ja luonnonmukaisuus. Plussaa Suomen leveysasteilla on myös herkkäihoisten huomioon ottaminen tuotteiden koostumuksissa. Kuusi vuotta sitten nämä kriteerit täyttävä kotimainen kosmetiikkasarja näki päivänvalon, kun Sokos -tavarataloissa ja Emotion -myymälöissä lanseerattiin We Care Icon-kosmetiikkasarja.

”Sarja kehitettiin koska tahdoimme luoda tässä ajassa vahvasti sykkivän ja rohkean kosmetiikkasarjan, joka tulisi haastamaan myös meitä tekijöitä. Emme halua rasittaa luontoa turhaan, joten suosimme uusiutuvia ja luonnossa hajoavia raaka-aineita. Vältämme myös kaikkea ylipakkaamista – emme käytä pahvisia koteloita ja esimerkiksi puuterit pakataan kevyisiin ja onttoihin ekorasioihin ilman peiliä tai aplikaattoria. Säästöt pakkauskuluissa ovat mahdollistaneet ammattitasoiset tuotteet ja yhteistyön Euroopan johtavien kosmetiikka-valmistajien kanssa mm. Ranskassa, Saksassa ja Italiassa” selittää SOK:n valikoima-hankintapäällikkö ja sarjan ”äiti” Nina Hakala SOK:lta.



Kuva: Vitali Gusatinsky

Vastuullista kotimaista kosmetiikkaa

We Care Icon-sarja koostuu laajasta yli 200 tuotteen valikoimasta, johon kuuluu monipuolisesti kosmetiikkaa, meikkaustarvikkeita ja hiusharjoja. Kaikki tuotteet ja sävyt on valittu niin, että niiden avulla on mahdollisimman vaivatonta luoda meikki niin arkeen kuin juhlaan. Runsaspigmenttiset koostumukset ovat myös meikkaajien ja bloggareiden suosiossa. ”Tahdoimme luoda vahvasti tässä ajassa sykkivän ja rohkean kosmetiikkasarjan.” Sarjan tuotteet soveltuvat herkkäihoisille, eikä niissä käytetä hajusteita, parabeenejä, ärsyttäviksi tunnettuja raaka-aineita, säilöntäaineita tai hajusteita. We Care Icon tukee WWF Suomen luonnonsuojelutyötä, eikä ole halunnut käyttää eläinperäisiä raaka-aineita kuten hunajaa, lanoliinia, kollageenia tai elastiinia tuotteiden koostumuksissa. Kaikki hiusharjat ja siveltimet on myös valmistettu ilman eläinperäisiä kuituja.

”We Care Icon on Suomessa suunniteltu suomalaisille naisille, jotka osaavat vaatia tuotteelta trendikkyyden ja laadukkuuden lisäksi vastuullisuutta ja luotettavuutta. Polku tehtaalta asiakkaalle on lyhyt – kuluttajat ovat ottaneet meihin aktiivisesti yhteyttä ja kertoneet toiveistaan. Haluamme olla brändi, joka jatkuvasti uudistuu ja antaa kuluttajilleen mahdollisuuden vaikuttaa.

Mahdollisuus auttaa ikonista tiikeriä

Jo alusta saakka oli selvää, että We Care Icon tulisi tekemään hyvää, muutenkin kuin vain ekologisen tuotetarjonnan muodossa. Jokaisesta sarjan myydystä tuotteesta on sen lanseerauksesta lähtien lahjoitettu 5 senttiä WWF:n kotimaan luonnonsuojelutyölle. Tämän rinnalle nousi elokuussa I LOVE TIGERS-kampanja. Kampanjan mukaan nimetyn luomiväripaletin suojatti on tiikeri, ja jokaisesta myydystä paletista lahjoitetaan 1 euro tämän uhanalaisen ikonisen kissaeläimen suojeluun Aasiassa.

”We Care Icon I Love Tigers -kampanjaa ja WWF:n toimintaa yleensäkin ohjaa ajatus siitä, että yhdessä voimme saada enemmän aikaiseksi. Mitä tulee auttamiseen, on joidenkin lajien kohdalla kiire – viimeisen 40 vuoden aikana selkärankaisten eläinten lukumäärä maapallolla on vähentynyt yli puolella. Monimuotoisuuden heikkeneminen on ilmastonmuutostakin suurempi uhka ihmisille. Yhteistyö We Care Iconin kanssa ja I Love Tigers -kampanja on mahtava tapa saada ihmiset tietoiseksi tilanteesta, sekä siitä miten itse voi auttaa. Uskon, että useimmat meistä haluavat tehdä jotain estääkseen tiikereiden sukupuuton” sanoo Liisa Rohweder, WWF Suomen pääsihteeri.

”Rakkaus ja intohimo tehdä vastuullisia valintoja on alusta saakka ohjannut tuotekehityksemme linjauksia ja on hienoa että saamme olla WWF Suomen mukana suojelemassa ikonista tiikeriä” lisää Hakala.

OSTA WE CARE ICON -TUOTTEITA VERKKOKAUPASTA >>

Teksti: Daniela Holm

(Vain nimimerkki tulee näkyviin)

KOMMENTIT:

We Care Icon ei tee eikä teetä eläinkokeita, eikä ole osallisena eläimillä testaamisessa. Emme myöskään käytä toimittajia jotka olisivat teettäneet eläinkokeita. EU-kosmetiikkalainsäädäntö kieltää tuotteiden ja raaka-aineiden testaamisen eläimillä. We Care Icon tuotteita myydään vain Suomessa, joten niitä ei ole testattu eläimillä edes vientitarkoituksiin EU:n ulkopuolella.

Olemme säännöllisesti neuvotelleet Animalian kanssa mahdollisuudesta saada We Care Icon tuotteet Cruelty Free/ Leaping Bunny listalle, koska täyttäisimme vaatimukset. Ainakaan toistaiseksi virallista auditointia ei ole mahdollista rajoittaa koskemaan vain We Care Icon kosmetiikkamerkkiä ja koko SOK-yhtymän auditoiminen vain kosmetiikan lähtökohdista ei ole käytännössä mahdollista toteuttaa. Tästä syystä We Care Icon tuotesarjaa ei valitettavasti löydy Cruelty free-listalta.

- Sokos

Siis We Care Icon auttaa tiikereitä, eikä käytä eläinperäisiä tuotteita, mutta ei ole cruelty free- listalla, eli ilmeisesti eläinkokeita käytetään? Kuulostaa aika omituiselta ratkaisulta.

- Sofia

Meikkikoulu: Joe Blasco - Näin luot kevyen, mutta peittävän meikkipohjan

Peittäväkin meikkipohja voi olla luonnollinen sopivilla tuotteilla ja oikealla tavalla kerrostaen.

Lue lisää

Meikkikoulu: Maybelline - Värikäs smokey eye -meikki

Keväällä on lupa leikitellä värein silmämeikissä. Katseeseen intensiivisyyttä tuo värikäs metallinhohtoinen alarajaus.

Lue lisää

Meikkikoulu: Max Factor - Löydä oikea meikkivoidesävysi

Oikean meikkivoiteen tulisi näyttää iholtasi, mutta vähän vain paranneltuna. Sopiva sävy sulautuu ihoon ja näillä vinkeillä löydät varmasti omasi.

Lue lisää

Meikkikoulu: We Care Icon - Päivitä sumusilmämeikki kevääseen

Klassisen smokey eye -silmämeikin pirteämpi kevätversio saa säihkyä ja kimallella. Utuinen silmämeikki onnistuu kätevästi yhdellä luomiväripaletilla!

Lue lisää

Meikkikoulu: IsaDora - Hehkua kasvoille Strobing -trendillä

Strobing -trendissä kasvoja korostetaan hehkuvoitein ja -puuterein. Heleä meikkipohja sopii kaikille ja lopputulos on aina raikas.

Lue lisää

Kevään neljä trendimeikkiä: Hehkuva nudemeikki We Care Iconin tyyliin

Hehku ja kimalle taikovat aina luotettavasta nudemeikistä keväisen ja sopivan jopa tulevaan juhlakauteen.

Lue lisää

Kevään neljä trendimeikkiä: Lancômen kaksisävyiset keväthuulet

Tänä keväänä ei tarvitse tehdä värikompromissia huulipunan valinnassa - huulilla käytetään nyt kahta sävyä samaan aikaan.

Lue lisää

Kevään neljä trendimeikkiä: Clarinsin värikäs alarajaus

Arkinen silmämeikki päivittyy kevääseen piristävällä yksityiskohdalla.

Lue lisää